En we werken aan een update van het boek

iet-niefAnderhalf jaar nadat de kopij voor de eerste versie van het boek werd afgeleverd is het tijd om aan een update te werken. Het goede nieuws is dat de fundamenten nog steeds staan als een huis, maar tegelijk zie je als auteur op bijna elke pagina iets wat je ondertussen toch anders zou formuleren. En dan zijn er natuurlijk ook de cijfers die aan een opfrisbeurt toe zijn.

Een boek over digitale marketing anderhalf jaar later ter hand nemen leert mij drie dingen:
1. Mobile is echt hard beginnen gaan, het internet IS ondertussen mobile.
2. Google heeft zijn positie nog versterkt.
3. De trends voor de toekomst zijn in twee categorien op te delen:
I. Elk kanaal vernieuwt in de diepte, zonder specialist geraak je er niet meer uit.
II. Tegelijk zien we dat fundamentele trends tijd nodig hebben om te groeien. Zo was content marketing was 3 jaar geleden al ‘hot’, en het is pas vandaag dat marketeers er ernstig beginnen over na te denken.

Tot zover de conclusies van dag 1 van het #schrijfweekend

Een impressie:

2 thoughts on “En we werken aan een update van het boek

  1. Hallo!
    Mijn naam is Tamara Nijssen, laatstejaars studente marketing aan de Katholieke Hogeschool Limburg. Ik heb gelezen dat u bezig bent aan een update van het boek met betrekking tot de Mobile market.
    Wanneer zou het boek ‘geupdate’ klaar zijn? Ik doe namelijk mijn bachelorscriptie over de mobile market en zou voor mijn stagebedrijf een heel plan op poten moeten zetten voor het lanceren van een applicatie. Uw boek zou dan een heel grote hulp zijn voor deze scriptie!

    Met vriendelijke groeten

    Tamara Nijssen

    • De nieuwe editie is voorzien voor het najaar, dus nog niet onmiddellijk. Afhankelijk van wanneer je precies je scriptie moet indienen kan ik je wel misschien vooruit helpen. Ik werk namelijk aan een opleiding (4u) rond digitale marketing voor applicaties, die zal klaar zijn einde april.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *